24. nov. 2010

Kulturkveld

Denne uka er ganske travel og slitsom, men jeg liker det! På lørdag skal vi på danselinja ha kulturkveld, så vi danser og øver fra morgen til kveld. Mye har folk fra klassa mi laget og noe har Daryl (den amerikanske gjestelæreren vår) laget, og det er både jazz, moderne, 1920-jazz, 1940-jazz og "danseteater". I tillegg har vi tekniske klasser hver dag, så litt slitne blir vi, men jeg synes det er sånn det skal være, jeg :-)

I dag var jeg og tre andre med Jostein (vaktmester/reservepappa for året/doktor/alt-mulig-mann) og henta juletre og på søndag skal vi på bogruppa mi ha juleverksted, lage pepperkakehus og pynte litt her til jul, nå gleder jeg meg skikkelig til jul! Det er ikke noe snø her, så den ordentlige julestemningen kommer nok heldigvis ikke før jeg kommer hjem!
Det er noen som har begynt å spørre etter gaveønsker allerede, så jeg tenkte jeg kunne legge ut en liten liste her også (Jeg forventer ikke at alle som leser skal kjøpe gave til meg, altså, men noen av dere har vel, forhåpentligvis, tenkt å ordne en liten ting..?):
- Ekstern harddisk
- Danseklær (evt. gavekort på LaDanse e.l.)
- Vekter
- Rett i koppen-kakao
- Varme sokker!!
- Garn
- Leggvarmere (i andre farger enn svart)
- Flaxlodd


Hvordan er livet på Toten/Gjøvik/Oslo for tida?

6 kommentarer:

  1. På Toten er det litt kaldt og litt for mye vind for tida. Ellers går dagene med til arbeid og sang/musikk, så vi får tida til å gå! Det får du også skjønner jeg! Nå har vi gjort i stand begge rommene i kjelleren til jul så alt er klart til Heather og du kommer. Det gleder vi oss til!

    Far

    SvarSlett
  2. Hei Hanne ! Ser at du har mye å holde på med om dagen, så du får nok tida til å gå. Her på Gjøvik er det kaldt om dagen, så det er best å tenne opp i ovnen til det blir godt og varmt i "heimen". Har sett på juleønske-lista di, så da har jeg fått noen tips. Har kokt smultringer idag - en begynnelse på julekakene ! Ha det bra - skal hilse fra onkel. Klem fra tante Vera

    SvarSlett
  3. Grisekaldt! Men ellers ikke så verst =) Gleder meg til du kommer til Østlandet igjen! Mari

    SvarSlett
  4. Heihei! :-)
    Liker at det er snø og ski-føre, men dessverre litt for kaldt og misunner far som er i Afrika med 35 grader for tiden! :) Litt dumt at vi ikke får sett noen av forestillingene dine lenger! Når kommer du hit til toten igjen neste gang? Kusinekveld? :)
    Klem fra Oda

    SvarSlett
  5. Som innleggene ovenfor antyder: Det er for kaldt her. I går var far og jeg i Oslo og besøkte Øyvind og Siri. De har fått det ordentlige koselig. Og han broren din slo til med å lage deilig mat til oss til vi kom! Siri var på skolen og leste til eksamen, men kom etter en stund. Sammen dro vi til Spektrum og hørte på konsert med Vamp og Kringkastingsorkesteret. Det var et varp - vakker konsert.

    I dag har vi bare slakket. Jeg er forkjølet igjen og har tatt det med ro innendørs. Strikket ferdig Månetoppenskjørt til Åse så nå blir hun ei ordentlig trolljente. Hun kommer innom og henter det nå om en liten stund. Jeg skal begynne på strikkekjole til meg selv - maken til den jeg strikket til deg, men i andre farger.

    Forøvrig får du et guttesøskenbarn den 7. mai! (Men det vet du kanskje)? Spennende.

    Nå gleder vi oss til du og Heather kommer. Blir fint å se deg igjen (se dere).

    Hilsen mor

    SvarSlett
  6. Skjønner at det er kaldt hjemme! Her er det null snø og bare såvidt under 0 grader, grugleder meg litt til å komme hjem!

    Jeg kommer hjem den 16. desember, Oda, kusinekveld it is! ;)

    Det hørtes bra ut, mor, skulle gjerne vært med! Når begynte du å bruke ordet "slakker", forresten? Og jadda, Facebook har fortalt meg om fetteren ;)

    SvarSlett