31. jan. 2011

Oppdatering

Lenge siden jeg har oppdatert nå, gitt. Har ikke hatt ånden over meg, som mor sier.

Siden sist har vi hatt nyttårsball. Det var personalet som inviterte OG imponerte!! Vi fikk treretters middag, bestående av blomkålsuppe, lammestek og iskake, før det ble underholdning. De danset og sang og spilte teater til den store gullmedalje! Jeg lo og grein om hverandre hele tiden. Så ble det dans og hygge i gymsalen utover kvelden.

(Noen av) dansemenneskene mine <3

Mat! (Forresten Petter og Silje, der er han med afro!)


Ellers har det vel egentlig ikke skjedd så mye spennende. Det eneste "utenom det vanlige" er at Liv og jeg var med Jostein til Stord på torsdag for å stå på stand for Sunnhordland FHS under en utdanningsmesse.

Det var veldig godt å være en tur hjemme i helga, jeg koste meg veldig. (Les: Fint å kunne drikke vin!) Jeg kjørte natt-toget til Bergen i natt og selv om jeg ikke akkurat fikk en god natts søvn, var det faktisk ganske koselig. Til tross for løkluktende og snorkende medpassasjerer..

Har brukt litt tid i kveld på å lese litt om studiene jeg skal søke på og sende litt spørsmål hit og dit. Det blir nok mest sannsynlig til at jeg ender opp i Oslo, men jeg skal også søke BA i dans med ppu-utdanning (enklere sagt: danser/danselærer) i Stavanger. Jeg regner egentlig ikke med å komme inn der, men det er sikkert en grei erfaring! Må innrømme at jeg blir litt stressa ved tanken på at jeg er nødt til å bli voksen og vite hva jeg vil med livet mitt allerede.. Men men, det ordner seg! Er det noe jeg har lært de siste årene så er det at jo mørkere man ser på ting, jo mørkere føles det også. Er man blid og åpen pleier ting å bli mye enklere!


Til helgen skal vi i gang med vårprosjektet vårt. Vi skal bruke 2 uker på å øve inn Shakespeares stykke "Stormen", før vi skal ut på en liten miniturné til Bømlo, Fana og Nordhordland folkehøgskoler. Jeg skal faktisk være med på kostymegruppa denne gangen. Gleder meg til å lære om noe jeg ikke kan spesielt mye om fra før! 

2 kommentarer:

  1. Du trenger ikke å bestemme deg ennå. Kjenner mange som ikke har funnet plassen sin før nærmere 30. Det er lov, og muligens også litt lurt, å prøve og feile litt. Men jeg tror du blir en fabelaktig danselærer! =)

    Mari

    SvarSlett
  2. Haha, nais afro =) Hyggelig å "henge" med deg i helga, er lett klar for reprise, men da kan Silje kjøre :P

    Og som din søster sier, ikke stress, jeg er jo 24 nå, og går på andre semester av høgskoleutdanninga mi nå. Lev livet og kos deg du =) Som Van Wilder sier: Don't take life to seriously,you'll never get out of it alive ;)

    -Petrus

    SvarSlett