29. aug. 2010

De siste dagene (i tekst)

Hei!
Jeg har vært opptatt så å si hele tiden siden torsdag, så jeg har ikke hatt tid til å oppdatere før nå! Jeg skjønner meg tydeligvis ikke på blogspot.com, så bildene og teksten må komme i hver sine innlegg, men det får nå gå. Jeg har iallfall hatt det JYSLA LØJE!

Torsdag morgen dro vi altså innover i Kvinnherad kommune. Først stoppet vi en liten stund i Husnes, for litt shopping (som for min del bestod av innkjøp av støvler, neglesaks, pinsett og tegnestifter. Kjekt å ha!). Deretter dro vi til Rosendal hvor vi fikk omvisning på Baroniet, for så å reise enda lenger til skolen vi skulle sove på. Vi fikk presset oss inn i en knøttliten gymsal alle 90, før vi gikk på til "Olaløo", et koselig lite hus hvor vi spiste middag, hadde rebusløp og "Ope scene".

Dagen etter var vi klare for fjelltur. Vi kunne velge mellom to ruter, én lang og én kortere.  Jeg valgte den korte ruta, som gikk til vannet dere ser på bildene. Den andre ruta gikk kort sagt rett opp, og jeg var ikke helt mentalt forberedt på det, så det var nok likesågreit å ta det rolig. Vi var så heldige at sola skinte, så det ble en flott tur!Vi grillet og koste oss ved vannet, og noen av oss gikk en tur rundt vannet og nesten bort til isbreen like ved. Vi stoppet ved ei elv som bråkte skikkelig, vi var nødt til å rope for å høre hverandre. Fantastisk! Vi fikk også litt underholdning av en flokk paringsklare sauer, som ikke klarte helt det de ville...

I går var det klart for elevkveld! På morgenen fikk hvert hus to replikker, to bilder, en setting og en sjanger som vi skulle lage en visning ut ifra. Midtbu hadde opera i kirka, noe som ble... interessaaaaaaaaaant. Vi brukte stort sett hele dagen til å øve, avbrutt av grøt og pizza, før vi møttes i Kulturløa klokka 8. Det var utrolige mange morsomme og kreative innslag, og jeg tror nok elevkveldene fremover kan bli ukas høydepunkt!

Etter alle hadde fått vist sitt, ble det spillkveld på Øvrehaugen på noen av oss. Tipper Kortskalle-, Gruble- og Aliasspillene som finnes her kommer til å bli passe brukt opp i løpet av året!


I dag har sola strålt i hele dag, uten én eneste avbrytelse av regn (noe det har vært alle de andre dagene), og noen av oss gikk tur til "Verdens Ende". Halsnøys "Verdens Ende" var en bom... Eilev, Liv og jeg snudde der og fant oss vår egen vei hjem igjen, som gikk langs vannkanten. Jysla fine! Tenkte oss en tur dit igjen litt senere i kveld, med en gitar!

3 kommentarer:

  1. Kjære Hanne ! Så flotte bilder og kommentarer fra turen deres. Morsomt å følge med bloggen din fra dag til dag - du har nok fått det bra.
    Var hos din mor og far i går kveld - Mari og Reidar var også hjemme en tur - da ble det jo litt snakk om det forestående bryllup !!!!
    Skal hilse så mye fra onkel. God natt fra tante Vera.

    SvarSlett
  2. Det er så hyggelig at dere leser!
    Sees om et par uker! :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder. Morsomt å lese om hva du har gjort også. Vi var også i Rosendal og Baroniet i sommer da vi hadde Bergensturen vår.Kos deg videre, vi ses snart. Klem fra tante Marit

    SvarSlett