6. des. 2010

Desember!

I helga hadde vi juleverksted og juletrefest her på skolen. Lørdag morgen satte vi oss ved langbord i gymsalen, satte på julemusikken vi fant på Spotify og klippet og limte og "glitra" og sydde og spiste manda..., nei, unnskyld, klementimer, drakk gløgg og koste oss i flere timer, før vi spiste grøt (som vi forsåvidt alltid gjør på lørdager...) og øvde til juletrefest. I går hadde vi nemlig bedt inn et eller annet firma som sponser skolen eller noe (Fikk aldri helt med meg hvem det egentlig var), sine ansattes familier til juletrefest. Komitéen hadde lagd et opplegg der barna måtte finne Rudolf, for han hadde blitt borte. På denne turen var det både troll og ninjaer og andre hindre de måtte komme seg forbi, men selvfølgelig fant de det rødnesede vesenet til slutt. Jeg og tre andre var "dansetroll":

(Jeg har noen bilder fra juleverkstedet osgå, men de er på mobilen min og kabelen bestemte seg visst for å ikke funke.)

Det er så koselig med desember her, for det er så mange som er akkurat like glad i jula her som meg! Klokka 18.00 er vi flere som samles på hemsen for å se Barne-TV, og der sitter vi og synger med og lever oss sikkert minst like mye inn i det som skjer som 5-åringene rundt omkring. I tillegg har lærerne hengt opp pepperkakehjerter med 1-24 på i løa, der vi samles hver morgen, og hver dag er det en person som får en kake.

Nå har vi fått inn juletre på Midtbu også, så nå er det SKIKKELIG julestemning her! Kjempekoselig! Men det er heldigvis fortsatt ikke snø, da, det trenger jeg ikke før jeg kommer hjem :)

Dere kan forresten følge med på Sunnhordland Folkehøgskoles gruppe på Facebook og/eller hjemmesiden sunnfolk.no for nyheter, hvis dere er interessert! :)

2 kommentarer:

  1. Høres veldig koselig ut! Det du skriver minner meg om advent for mange år siden med tre unger foran barneTV. Gode minner! Det er fortsatt kaldt hos oss, men vi satser på at det blir akkurat passe til dere kommer hjem til jul. Gleder oss til det.

    SvarSlett
  2. Så koselig at dere har ordentlig førjuls kos.Jeg prøver også å få med meg barne-tv. Du kjenner meg når det gjelder julekalenderen på tv!! Her bakes det og pusles litt i heimen.Som din far skrev, så er det fortsatt kaldt. Går en del ved om dagen, for jeg skal IKKE fryse. Ha fortsatt ei fin førjulstid og kos deg masse.Klem fra tante Marit

    SvarSlett