30. sep. 2010

Åpen dag, gjemsel og Bergen


















Som sagt, Åpen dag på lørdag gikk kjempefint, og det møtte faktisk opp ganske mange for å se hva vi driver med her. Sola strålte om kapp med de ansiktsmalte ungene, og det var yrende liv! (Oi, Oppland Arbeiderblad-journalist neste?)
Rundt om på skolen var det dansetimer, ninjakurs, historiefortelling, ansiktsmaling, teatersport, karaoke, tegning, spilling, looping, saft og kaker og mye annet rart som jeg ikke fikk meg meg siden jeg hadde dansetime, og dagen ble avsluttet med en konsert fra musikklinja. Det er så gøy at vi har fått til så mye bare på de fem ukene vi har vært her, og det er jo litt morsomt å få vist frem hva man driver med.
Jeg hadde en dansetime for 5-7-åringer, og selv om det bare var tre søte små ballerinaer som dukket opp, var det veldig koselig og morsomt. De fikk lære en liten koreografi til Smurfesangen "Morgengymnastikk" - og den er pensum til neste slektssammenkomst, bare så dere vet det.
(Forresten, visste dere at "Sisten" heter "Tikken" på vestlandsk??? Det gjorde ikke jeg før på lørdag.)

Lørdag kveld var det mange som dro på Nr. 13 (Den lokale puben), mens Liv, Eilev, Vegard og jeg tok en slakkekveld på hemsen med godteri, Mulan og joggebukse. Søndag var total slakkedag, jeg leste ut Nick Hornby-boka Juliet, Naked, spiste kake og sov, og på kvelden fant noen av oss ut at vi skulle leke gjØmsel i mørket. Det slo an!

- Nå klikka bildeopplastesaken igjen, så resten av bildene kommer i eget innlegg -

Mandag dro altså vi på danselinja på tur til Bergen, og etter en halvtimes forsinkelse pga. tekniske problemer på en båt som skulle korrespondere med vår, var vi klare for jazzklasse på Bergen dansesenter, før vi fikk høre litt om senteret av hun som driver det. Så gikk vi til Pasta Sentral og spiste pasta (Hello, Captain Obvious..), og så gikk vi litt rundt i byen. Ingvild, Liv og jeg gikk til et kjøpesenter, hvor jeg møtte mine to nye bestevenner, og min nye favorittbutikk. Så stakk vi på Deli DeLuca (veldig takknemlige for litt urban sivilisasjon) for å kjøpe is, men siden isdisken var ødelagt, ble det skuffende kaker i stedet, og Ben & Jerry's-cookie på meg.
Klokka 8 begynte forestillingen "Alpha and more", danset av den polske nasjonalballetten i Grieghallen. Vi satt på tredje rad, midt i salen - tror ikke vi kunne fått bedre plasser! Forestillingen var selvfølgelig veldig bra, profesjonell og gjennomført, men jeg savnet til tider litt følelser. Jeg ble ikke akkurat trollbundet, men imponerte meg gjorde de - spesielt under løftene. Det så så lett ut!!
Etter forestillingen dro vi til Fana folkehøgskole hvor vi skulle sove. Vi fikk sove på et rom som jeg tror var et kombinert bibliotek, mediatek og møterom, med den største flatskjermen jeg har sett i mitt liv. Vi fylte opp gulvet med madrasser og soveposer og hadde skikkelig slumberparty med "Fucking Åmål" før vi sovna.
Dagen etter bar det til Bårdar-akademiet, avd. Bergen hvor vi hadde jazzklasse sammen med elevene ved akademiet, og lærte mer av koreografien fra mandag. Så fikk vi se på litt av klassen deres med klassisk ballett, før vi måtte dra hjemover igjen.

I går kveld hadde vi Åpen scene, jeg må si det er mange kreative, morsomme og flinke sjeler på denne skolen! Vi på danselinja viste jazzkoreografien vi hadde lært i Bergen, og Liv, Monica, Przybys (uttales sånn ca. "sjybysj") og jeg viste en koreografi vi har jobbet med i samtidsdans-timene som vi skal vise på foreldrefesten den 9. oktober (Jeg har forresten filmer, skal se om jeg får lagt dem ut!). I tillegg var det stand-up, sang, musikk og.. et ubeskrivelig innslag, must have been there.

1 kommentar:

  1. Hei på seg. Høres ut som du har hatt en fin Bergenstur. Kan knapt vente med å se "morgengymnastikk" til Smurfesangen bli fremført av slekta. Ha fortsatt fine dager.Din mor og jeg reiser til Finland med syklubben i morgen. Det blir spennende. Har ikke vært i Helsinki før.
    Klem fra Skreiatanta

    SvarSlett