16. sep. 2010

Hurra!!

Jeg har vært i senga i dag, forkjølelsen tok meg til slutt, men jeg skal absolutt ikke klage, for jeg fant "Åtte små, to store og en lastebil" OG "Mormor og de åtte ungene" på Spotify!
Jeg husker fortsatt hele regla: Maren 12, Martin 10, Marte 9, Mats 8, Mona 6, Millie 5, Mina 4 og Mortenminstemann2 (Men han hadde så langt navn fra før, at det var sjelden de tok med det 2-tallet)

Nå er det hjemreisehelg her på "Sunnfolk", det vil si at det ikke er noe undervisning eller annet opplegg her i helga, og det er muligheter for å reise hjem, eller f.eks. til Bergen eller Stavanger - rett og slett gjøre som man vil. Vi må ordne oss med mat og alt selv, så jeg var en tur på butikken i stad og kjøpte inn litt godt til helga. Det var antageligvis ikke så lurt, med tanke på at jeg er syk og det striregna, men det var veldig friskt og godt! Ellers har jeg bare slappet av med One Tree Hill, boka "Strikkesirkelen" og kryssord i dag, og jeg har til og med rydda rommet. Vedder på at dere ikke tror på dette, men jeg rydder faktisk flere ganger i uka her. Hanne er tydeligvis på vei til å bli voksen!



"Hei du, er du der ennå? Du som jeg leser for? Mhm. Da går vi løs på annet kapittel, da. Det heter "Lastebilen""

" -Jeg blir helt sliten i øynene av å se på de bilene hele tiden, jeg, sa Mona. - Da får du heller lukke dem igjen, da, sa Mats. - Bare hør etter låten. Du vet vel hvordan bilen vår durer med motor'n sin? - Jada, sa Mona. Hun lukket øynene godt igjen og ga seg til å høre etter. Det var nesten nifst å sitte sånn, for det hørtes ut som alle bilene kom og kjørte på henne. Først hørte hun dem et stykke borte. Så kom de nærmere og nærmere og plutselig ble lyden så sterk at hun holdt pusten av bare spenning."

Ah, minner fra kjøkkenbenken og mors "jaaaadio"

1 kommentar:

  1. Ja ja, så tok forkjølelsen deg også. Du er i godt selskap. Onkel Trond er også "sørpa". Ta det med ro, hold deg varm og drikk masse!!(ja te,vann juice o.s.v.)Pass på at du er varm på bena da. Ha ei riktig god helg og kos deg med mormor og de 8 ungene. Klem fra tante

    SvarSlett